Search Marketing Strategies 2010 - Workshop

  • Published on
    01-Nov-2014

  • View
    604

  • Download
    3

Embed Size (px)

DESCRIPTION

 

Transcript

  • 1. En frsteplads i Google p de rigtige sgeord, er meget vrd for forretningen! Men hvad krver det at opn og fastholde en frsteplads i Google?Hvordan estimerer, vrdifaststter og mler du effekten af sgemaskineoptimering, og hvad vil det betyde for din trafik,konvertering og omstning? Disse sprgsml fr du svar p i denne workshop, hvilket giver dig en dybere og mere strategisk forstelse for SEO, s bde du og ledelsen fr indblik i, hvor vigtigt SEO er for forretningen som helhed. SEARCH MARKETING STRATEGIESWORKSHOP 2010

2. AGENDA 3.

      • Introduktion
      • SEO i dag
      • Accept: Hvordan skaber vi forstelse og fokus for SEO?
      • Hvad er vrdien?
      • Sdan kommer vi til tops

Agenda 4. Hvem er vi, og hvad er vores baggrund INTRODUKTION 5. Om Deducta Strategi & KPI Dataindsamling & webanalyse Kommunikation & design Implementering & programmering Marketing & rdgivning

  • KPP/KPI
  • ROI
  • Cost/benefit
  • Digital action plan
  • Workshops etc.
  • Data Mining
  • User tests
  • Focus groups
  • Surveys
  • Information architecture
  • Business Intelligence etc.
  • Concept & design
  • Content
  • Navigation
  • Quick Wins
  • New identity
  • A-B testing
  • Online/offline synergy
  • Tagging
  • CMS
  • Project Management
  • Applications
  • System architecture
  • In sourcing etc.
  • SEO
  • PPC
  • Banner
  • Affiliate
  • Measurement of marketing effort
  • Landing pages
  • Campaigns etc.

MAKSIMAL EFFEKT & UDBYTTE 6. Om Deducta 7.

  • Adskiller sig markant fra andre webbureauer:
  • 1. Deducta
  • Gode til at samarbejde med andre bureautyper:
  • 1. Deducta
  • Har gode webanalytics kompetencer:
  • 1. Deducta
  • BrandPosition blandt Webbureauer I Danmark
  • 2. Deducta
  • Gode til at anvende den seneste digitale viden:
  • 3. Deducta
  • * Bureaubiz og Myresearch 2010 opgrelse

Om Deducta 8. Hvordan arbejdes der med SEO i Danmark i dag? SEO I DAG 9. Potentialet

      • Iflge online analysehuset Comscore.com blev der p verdensplan foretaget 113 mia. sgninger via sgemaskiner i juli 2009 alene
      • 76.7 mia. sgninger i Google (67.5% markedsandel)
      • En stigning p 41% i forhold ret fr p tvrs af sgemaskinerne
      • En stigning p 58% i forhold til ret fr i Google alene

10. Brugen

      • Opfrsel i SERP
        • Scanneri ca. 3,9 sekunder.
      • Det sker i toppen
        • Brugere benytter56% mere tidp at se p top 3 resultater end 4-10*.
        • 45% lngereTime-on-site , nr der er klikket p et top-resultat*.
        • 10 % gr videre til side 2.
      • Vre synlig bde medannoncerog iorganiskresultat.
        • 70-80 % klikker p venstre side
        • 30-20 % klikker p hjre side.
  • *Kilde: Marketingsheerpa SEO Benchemark guide 2009

11. Udgangspunktet

      • Der er mange der frst nu er begyndt at forst SEO
      • Det er stadig mangel p management buy-in p Search
      • Ofte en kamp mellem IT, Marketing og flere andre interessenter
      • Der er stadig f kompetencer i Danmark
      • Det er stadig uhndgribeligt for mange
      • Er der forstelse for Search / SEO i jeres virksomhed?

12.

      • Har altid en kort
      • Ved prcis, hvor der er vrdi
      • Spilder ikke tiden
      • Fr andre til alt det sure
      • Bader i penge

SEO i andedammen

      • Prver sig lidt frem
      • Satser p at vre heldig
      • Skaber lidt vrdi her og der
      • Bruger det hurtigt igen
      • Har aldrig en plan
      • Bruger tiden p alt muligt andet
      • Laver altid alt det sure
      • Har sjldent en rd reje

13. Internetbank som tilbyder at varetage kundernes samlede bankengagement. Tilbyder tjenester til private og erhvervsdrivende. Gratis netbank. Landsdkkende bank for privatkunder, med internetbank. 14. 2.000 + sgningerpr. md. 15. 40.000 + sgningerpr. md. 16. 40.000 + sgningerpr. md. 17. 80.000 + sgningerpr. md. 18. 19. 20. Hvordan skaber vi forstelse og fokus p SEO? ACCEPT 21. Nrd vs. Manager

      • Robotter
      • Indeksering
      • og
      • Kender ikke omkostninger
      • Kender ikke resultatet
      • Kampagner
      • Budgetter
      • KPI + mlstninger
      • Cost / Benefit

22.

      • ROI

23. 24.

      • TRAFIK = KR
      • I strre eller mindre grad

n ting er sikkert 25. Search fra toppen

      • Budgetter
      • Estimerede resultater
      • Visualisering af vrdier
      • Let forsteligt
      • Rapportering
      • Bundlinje

26.

      • Sgevolumen
      • CTR %
      • Conversion Rate (CR%)
      • Average Lifetime Value (kr.)
      • Konkurrence situationen

Komponenterne 27.

      • CTR
      • Fremgang i positioner
      • Antal sider indekseret
      • Indgende links
      • Social Buzz
      • Trafik p udvalgte sgetermer
      • Trafik generelt (- trends, - kampagner)
      • Antal konverteringer
      • Bundlinje
      • Last Click vs. Click Path (isr ved SEO)
      • Fremadrettet vrdifaststtelse

Rapportering 28.

      • Vi identificerer 10 sgetermer, som vi fr ca. 20.000 sgninger fra pr. md.
      • Den gennemsnitlige positioner er 7
      • Vi kender CTR %
      • Vi kender CR %
      • Gns. vrdi er kr. 2.000 (Life time Value)
      • 20.000 * 2 % (CTR) * 2% (CR) = 8 konverteringer pr. md.
      • kr. 2.000 x 8 = kr. 16.000 pr. md.
      • 16.000 pr. md. x 12 mdr. = 192.000